رژیم غذایی سالم، رژیمی است که به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. رژیم غذایی سالم مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم آورد. رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن را بدون اینکه شما را دچار اضافه وزن و بیماری کند، برای شما فراهم می‌کند. همچنین رژیم غذایی سالم به همراه ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماریهایی از جمله چاقی، بیماریهای قلبی، دیابت نوع 2، فشارخون بالا و سرطان را در شما کاهش دهد. برخلاف آنچه خیلی از افراد تصور می‌کنند، داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند بسیار ساده و آسان باشد.

مواد غذایی چربی سوز و بی ضرر برای تناسب اندام

رژیم غذایی سالم، رژیمی است که به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. رژیم غذایی سالم مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم آورد. رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن را بدون اینکه شما را دچار اضافه وزن و بیماری کند، برای شما فراهم می‌کند. همچنین رژیم غذایی سالم به همراه ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماریهایی از جمله چاقی، بیماریهای قلبی، دیابت نوع 2، فشارخون بالا و سرطان را در شما کاهش دهد. برخلاف آنچه خیلی از افراد تصور می‌کنند، داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند بسیار ساده و آسان باشد.

 

اگر نمی‌خواهید رژیم بگیرید اما دوست دارید وزن كم كنید می‌توانید این 9 ماده غذایی را خریداری و یخچال‌تان را با آن پر كنید. اما فراموش نكنید اینها مواد غذایی جادویی لاغركننده نیستند بلكه می‌توانید آنها را جایگزین سایر مواد غذایی روزانه‌تان كنید تا كالری كمتری دریافت كنید و وزنتان را پایین بیاورید. اگر می‌خواهید سریع و راحت وزن كم كنید، این فهرست غذایی كمك‌كننده است.

 

1. آب

آب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می‌گیرد. تحقیقات فراوانی نشان داده نوشیدن آب فراوان به كاهش سریع‌تر وزنتان كمك می‌كند. طبق بررسی‌های محققان آلمانی با خوردن روزانه 481 گرم آب، متابولیسم بدن 30 درصد افزایش می‌یابد. در ضمن نوشیدن آب جلوی گرسنگی را هم می‌گیرد و تا حدی سیركننده است.

 

2. چای سبز

به جای اینكه معتاد به مصرف چای سیاه و قهوه به دلیل كافئین بالا شوید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است، مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و به كاهش وزن كمك می‌كند. این نوشیدنی پرفایده خواص ضدسرطانی دارد و جلوی ناراحتی‌های قلبی‌- عروقی را می‌گیرد.

 

3. سالاد روز

خوردن سالاد و سبزیجات قبل از غذا، روشی بسیار سالم و لذت‌بخش برای كنترل اشتها و كاهش وزن است.

 

4. شیر

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده كلسیم به كاهش وزن كمك می‌كند. البته هنگام خرید لبنیات باید این نكته را مدنظر بگیرید كه لبنیات كم‌چرب تهیه كنید.

 

5. سوپ

سوپ، پیش‌غذا یا عصرانه خوبی است. طبق بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه penn state افرادی كه به عنوان پیش‌غذا سوپ می‌خورند 100 كالری كمتر در روز مصرف می‌كنند و وزن كم می‌كنند.

 

6. غلات كامل

متخصصان توصیه می‌كنند به جای نان سفید و برنج سفید، فیبر بیشتری مصرف كنید و غلات كامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. غلات كامل احساس سیری را القا می‌كنند. در حالی كه غلات تصفیه‌شده حاوی قند بوده و گرسنه می‌كنند. غلات كامل متابولیسم را بهبود می‌بخشد و زمان هضم و جذب مواد غذایی را افزایش می‌دهند.

 

7. گوشت مرغ

تحقیقات فراوانی نشان داده است مصرف پروتئین بالا می‌تواند به كاهش چربی و افزایش بافت ماهیچه‌ای كمك كند. مصرف 85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی 120 كالری، 26 گرم پروتئین و یك گرم چربی است.

 

8. میوه و سبزیجات تازه

فیبرهای محلول و غیرمحلول در كنار مصرف آب، می‌تواند به سوختن چربی‌ها كمك كند.

 

9. گریپ فروت

تمامی منابع ویتامین C می‌تواند میزان ترشح انسولین را كاهش دهد و سبب كاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف می‌كنید در رابطه با مصرف همزمان آن با مركبات با پزشك خود مشورت كنید زیرا گاهی این مواد بر هم تاثیر مضر می‌گذارند.

 

منبع: ریدرزدایجست

 

 

منبع مطلب :

http://www.parsnaz.ir/