پرسش درباره میدی …

دانلود وی اس تی

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی


سلام به تمام اقایون خانوم های آهنگ ساز یه پرسش من کارما تازه شروع کردم میخواستم بدونم که چه جوری از usb به عنوان midi میشه استفاده کرد. چیزخاصی میخواد(( وسیله ای یا هر چیزه دیگه )) یا فقط یه کابل usb میخواد؟
ممنون میشم اگه جوابما بدین

برای شروع كار با میدی قبل از هر اقدامی ضروری هست كه با اصطلاحات و قواعد اون آشنا بشید . برای كار آهنگ سازی ضبط با كامپیوتر در صورت استفاده از میدی , به یك سخت افزار میدی نیاز دارین كه حاوی كارت صدا هایی میشه كه لاین ورودی خروجی میدی رو داره , از طرف دیگه ارگ سینتی سایزری كه ورودی و خروجی میدی رو ساپورت كنه . بعضی از كیبوردها و سینتی سایزرها هم كه خروجی usb دارن و با نصب پروگرام مربوطه سیستم میدی این كیبوردها سینتی سایزر ها با كامپیوتر فعال میشه و خودشون رو با با كابل ویژه با كارت صدای مادربورد مچ میكنند ولی با تاخیر خیلی زیاد . واسه رفع این مشكل شما دو راه دارید :
1 : فراهم كردن یك كارت صدای حرفه ای كه ویژه كارهای موسیقی سازی ضبط میشه كه اكسترنال داره هم اینترنال . ( توی سایت توضیح داده شده )
2 : مصرف از كارت صداهای usb كه فقط میدی رو به شما میده و بوسیله رابط هایی سیستم میدی شما رو آماده میكنه .

اگه معین ات كارت صدا كیبوردت رو بدی بت میگم دقیقاً چكار میتونی بكنی
خوب باشی

از اینترفیس ویژه تبدیل midi to usb میتونید مصرف بکنید .به صورت کابل هست وقیمت اون حدود 30 تا 40 هزار تومنه.اما مسئله ای که با کارت صوت معمولی درست میشه بحث تاخیر هستش که براتون مساله ساز میشه!!!

درود من تازه این سایتو پیدا کردم خیلی زیاد مفید ه با کیبورد korg pa-50 میخوام موسیقی سازی کنم و ملودی رو به صورت ترک در بیارم اگه به میدی وصلش کنم میشه ؟؟ یعنی میخوام ریتمیو که با کرگ میزنم با برنامـه نوندو ضبط کنم بعدروش ساز زنده بزنمو ضبط کنم و موسیقی دلخوامو بزنم این کار عملیه دیگه ؟؟درسته؟

بله شما كابل صدا رو وصل كن به كارتت ركورد كن.

اما که میشه شما فقط منظورتون معین نیست که میخواهین میدی (یعنی نتهای نواخته شده در اجرای ریتم) رابرای اجرا برای مثال با وی اس تی ضبط کنین یا اینکه میخواهین صوت پخش شده بوسیله کیبردتون را در ترک برداشت کنین هر دو ممکنه و اما با دو روش
1- ضبط میدی توسط اتصال خروجی میدی کیبرد به ورودی میدی کارت صوتی، ایجاد یک ترک میدی و ضبط eventهای میدی احتمال دارد
2-ضبط صدا که پر واضحه خروجی صوتی کیبرد به ورودی صوتی کارت صدا و ایجاد ترک صوتی برداشت صدا
اینو به این گفتم که زیاد از دوست ها فکر میکنن میدی با صوتی شباهت داره که اینطور نیست.
پیروز باشید.

محدوده ی صدایی چیست ؟

محدوده صدایی آدم امروزه جهت خواندن به چهار بخش صدایی تقسیم میشود. به طوریكه این بخشها به بخشبندی صدای سازها نیز تعمیم داده شده اند.
این چهار گروه به ترتیب از بمترین به یزرترین عبارتند از:

1- صدای بم مردان همان باس
2- صدای زیر مردان تنور
3- صدای بم زنان یا آلتو
4- صدای زیر زنان یا سوپرانو

هركدام از این 4 بخش ، محدوده خاصی از نتها را در برمیگرد.بطوریكه در مجموع كل نتهای روی دو كلید فا سل حامل را در بر میگیرند.اما صدای خواننده ها (چه كرال چه وكال ) محدود به یك بخش صدایی نمیشود و بسته به توانایی او پارت ی از دو و یا نهایتا 3 بخش را در بر میگیرد( با مصرف از شیوه هایی مثل سلفت خوانی). اکثرا آقایان در خواندن بخش سوپرانو و خانمها در اجرای بخش باس نقشی ندارند.اما اصول سولفژ فرقی ندارد.یعنی برای آموزش سولفژ فرقی ندارد مربی شما دارای چه بخش صدایی باشد.

این چهار بخشی بودن صدا ، در علم هارمونی كاربرد كاملی پیدا میكند بطوریكه شما برای هارمونیزه كردن یك ملودی در حقیقت باید آكورد هایی با چهار نت واقع در 4 بخش صدایی را بنویسید.حتی اگر آكورد های شما 3 صدایی باشند شما در موسیقی كلاسیك باید آكوردهای 4 صدایی بنویسید كه نت چهارم در حقیقت اجرای مجدد یكی از آن سه نت است یا در آكورد هایی با 5 یا 6 نت مختلف بعضی از نتها حذف میشوند كه انتخاب آن مقوله ای وسیع در هارمونی است.درباره نت نویسی جهت سازها هم از این تقسیم بندی جهت گزینش كلید حامل مربوطه مصرف میشود.

در موزیک های با كلام امروزی دیده میشود كه اكثرا خواننده كرال نقش همخوانی را همراه خواننده اصلی ایفا میكند و این در حالیست كه در تنظیمات اصولیتر خواننده كرال شبیه یك ساز زیاد قوی نتها را با آواهای ویژه (بسته به نظر تنظیم كننده) اجرا میكند چنین تنظیمی امكان نوشتن نت را برای كرال سایر سازها بصورت كنترپوانیك ایجاد میكند كه از زیباترین كارهای ممكن در موسیقی است.برای مثال كنتر پوانهایی كه در موسیقی جهت كر گروه زهی نوشته میشوند از زیباترین شگرد ها در موسیقی است.

اما در این مقوله بحث های بسیاری وجود دارد كه دوست ها میتوانند آنرا در كتاب های سولفژ تئوری موسیقی یا هارمونی یافت برای مثال اینكه در قدیم این محدوده ها به قسمت های بیشتری تقسیم میشده كه محدوده صدایی باریتون از عبارت آنها بوده و….